2 Şubat 2013

Kumaşa Baskı Yapma Tekniği

Sevgili Blogger Gülsüm hanım'ın azimli çalışmaları neticesinde elde ettiği kumaş baskı tekniğini ben de uyguladım.Amerikan bezinin arkasına A4 ebadında etiket yapıştırdım. İlk denememde netice aldım. Burada en önemli şey baskı yapılacak resmin netliğinin çok iyi olması Daha önce birkaç çalışma yapıp iyi bir sonuç elde edememiştim. Bütün sorun yazıcımdan direkt olarak kumaşa baskı alamamdı. Baskı yapılacak resmin çok net olması gerekiyor. Aşağıdaki 1'nci resim yeterince net olmadığı için baskı yaptıktan sonra CD kalemi ile üzerinden rütuş yaptım. 2'nci fotoğrafta gözüktüğü gibi çok net bir görüntü oluştu. Yapraklı desen oldukça netti ve hiçbir ekleme yapmadım. Son olarak süngerli küçük bir fırça ile Peçete tutkalı sürdüm ve kurudu. Elimdeki Amerikan bezi krem rengi idi, beyaz bir kumaşta daha iyi bir görüntü alabileceğim. Aşağıdakiler tamamen deneme amaçlı yaptıklarım.Henüz yıkamadım, Gülsüm hanım'ın anlattığına göre yıkadıktan sonra görüntü bozulmayacak, eminim. Kendisine çok teşekkür ederim, sürekli aklımda idi sayesinde sonuçlandırdım. Umarım iyi projelerle tekrar bu teknikle yaptıklarımı paylaşabilirim.

1. Resim rütuş yapılmamış baskı;

2'nci Resim rütüş yapılmış hali


3'ncü resimdeki desen aslında iyi bir baskı ancak iyi fotoğraflayamadım.


4'ncü resim oldukça iyi idi, herhangibir rütuş yapmadım.

Hiç yorum yok: