20 Mayıs 2008

Punch Needle Örtü Çalışmaları

Geçen hafta tesadüfen gördüğüm Punch iğnelerini kendime hakim olamayarak satın aldım. Kusur kalmayayım değilmi:)Ustaların ustası Sevgili Nur'un desteği ile başladım çalışmaya.
İlk iki fotoğrafta gördüğünüz peçeteyi evdeki transfer deseni ütüyle örtüye geçirdikten sona (böyle çok kolay oluyor) yaptım.


Sonra evde hazır bulunan büyük sehpada kullanacağım diğer bir örtüye geçtim.Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi sırasıyla arka yüze desenimi çizdim, motiflerin kenarını koyu renk ile punch yaparak belirledim ve başladım içlerini dokumaya.




Oldukça zevkli bir iş, elimden bırakmak istemedim ama temizlik, misafir,bilgisayarımın sorunları ile uğraşmam nedeniyle buna yoğunlaşmaya fırsat bulamadım pek fazla. Yukarıda fotoğraflarını gördüğünüz örtüyü tamamladıktan sonra paylaşacaktım, yine aceleci ruhum izin vermedi:) Bitirince tekrar bloğuma ekleyeceğim. Bazı püfleri var, yapacağınız işlere göre iğne boyunu iplik kalınlığını çok iyi belirlemeniz gerekiyor. Temiz bir iş için sık sık önyüzüne bakılmalı, gerekirse sökülmeli. Henüz ben yapmadım ama Nur'un belirttiğine göre motif tamamen bitince mutlaka arkasına tekstil tutkalı sürülmeliymiş, bu çok gerekli. Yoksa o kadar emeğiniz bozulup sökülebilir. Deseni işlediğiniz taraf (örtünün arkası) çok kolay sökülüyor. Ne dersiniz bu işi becerebilmişmiyim. Hepinize iyi bir hafta diliyorum.

12 yorum:

Nalan Kaplan dedi ki...

Nazlı çok güzel bir çalışma bu canım ,çok zevkli bir işe benziyor bakınca, artık havaların ısınmasıyla pek örgü yapasım kalmadı benim özendim şimdi sana :))
Sitenin yeni yüzüde çok hoış olmuş eline sağlık canım sevgiler...

NuR dedi ki...

Canım Arkadaşım, sen bu işi "fevkaladenin fevkinde" başarmışsın. Övgün karşısında mahcubiyetle karışık mutluluk yaşadığımı söylemeliyim:) sağolasın canım. Bu nakış korkulduğu gibi çabuk sökülen bir iş değil, işlemenin yapıldığı ters yüzde işleme sırasında sökülme olabiliyor, ancak işe lışınca buda ortadan kalkıyor.İşlediğimiz kısımlara iğneyi denk getirmemek, kumaşta boş yer bırakmadan paralel işleme yapmak çok önemli. Başka da püfü kalmadı....Ellerine sağlık, öptüm canım, kendini yorma

yıldız dedi ki...

Çok teşekkür ederim beğendiğin için benim kelebek yastıklarımı,senin en son yayınladıklarında çok güzel,eline sağlık.

Admin dedi ki...

SEVGILI NAZLIM,
COK COK GUZEL OLMUS, PEMBELI AYRI BIR SIRIN OLMUS, SARI KAVUNICI TONLARI OLAN CICEKLER TAM BIR UZMAN ELINDEN CIKMIS. KUTLARIM CANIM. ILK DEFADA BU KADAR GUZEL BIR CIKARMISIN.
SAYFANDA COK HOS OLMUS.
COK OPTUM, SEVGILERIMLE...

Şirin dedi ki...

Bugünlerde bir hoşum... Gelmemişim nicedir sana belli.. Yorgun olunca insan bir dost kahvesi içmek ister ya hani... Öyle geldim sana.. İyi ki de gelmişim. Nasıl içim açıldı.. Şampiyonluk geçmiş üstümüzden, annler günü geçmiş... Ve ardından senin elinden bu güzellikler... Ee bi misafir daha ne bulmak ister... Ben umduğumdan fazlasını buldu bugün sende...
İyi ki varsın Nazlıcığım:))

Damak Tadı dedi ki...

Nazlışım çok güzel olmuş canım ellerine ve gönlüne sağlık..İnsan azim edince başaramayacağı iş yoktur..)Sen her türlü nakışı kolaylıkla işleyebilirsin Nazlışım..

Blogun çok hoş olmuş,iyi günlerde ve güzel paylaşımlarda kullan inşallah..

Kocaman öpüyorum ve sevgilerimi gönderiyorum..

Admin dedi ki...

CANIM NAZLIM,
HER SEY YOLUNDA BU GUN 40. GUNUYDU, YASIN OKUDUM KENDISINE.
SONRA OTURUP SAYFAMI GUNCELLEDIM, O GUNDEN BU GUNE NELER YASANDI OZETLEDIM. ARTIK ARKADASLARI MERAK ICINDE BIRAKMAK ISTEMEDIM.
ILGI VE ALAKANA GONUL DOLUSU TESEKKURLER CANIM NAZLIM.
SEVGILERIMLE...

Adsız dedi ki...

I agree with you about these. Well someday Ill create a blog to compete you! lolz.

Haydins dedi ki...

Bende gecen bir hobi markette gordum bu igneyi..Nasil yapilir kolaymidir acaba dedim ama almadim..Alsam mi acaba dedim simdi sizin yaptiginizi gorunce..
Sevgiler..

elfeyp dedi ki...

Merhaba,
Ben etamin yapıyorum. Bunu da görünce dayanamadım ama yapabilir miyim tek başıma bilmiyorum. Benim modellerim burada:
www.elfeyp.blogspot.com
Bodrum'dan sevgiler..

Adsız dedi ki...

Nazlıcacım çok güzel bir çalışma kolay gelsin.... bitince blogunda yayımla merak ettim....
sevgiler....


ayca tugce

Adsız dedi ki...

merhaba gerçekden ilk deneyime rağmen gayet başarılı olmuşsun bende de 1 haftadır punch iğnesi yapma tutkusu başladı kesinlikle bende yapıcam çok merak ediyorum nasıl bişi çıkıcak ortaya