12 Şubat 2008

Bere ve Atkı

















En altdaki fotoğrafta görülen Bere'yi Sevgili Nalan'ın bu link'deki Çizgili Beresinden ilham alarak yaptım. Tamamen evdeki ipliklerle yaptığım için tekrar yeni ipliklerle, biraz da farklılaştırarak en üstdeki bereyi çalıştım. Nalan'ın tamamen haroşa, iki renkli olarak ördüğü bereye yıldız modeli koyarak denedim, fena olmadı. Bu Model 1 ilmek düz,3 ilmek birden alınarak keserken, aynı ilmeğin içinden tekrar 3 ilmek üretmek şeklinde oluşturuluyor. Sevgili Nur bu modeli sitesinde çok güzel anlatmış, oradan yararlanabilirsiniz. Bereyi 3 parça ile oluştuktan sonra diktim ve alt kenarına 12 sıra kahverengi haroşa yapıp, yarısından katlayarak içine diktim. Tanıdığım bir erkek çocuğuna gidecek, artan ipliklerle de bir atkı örmek istedim. 3'ncü fotoğrafda görüldüğü gibi başladım, çok çabuk üreyen bir örnek. Atkılarda iki yüzün de kullanılmasını isterim, bu nedenle yalancı selanik dediğimiz modeli kullanıyorum. Oldukça basit, sanıyorum hepiniz biliyorsunuz, bir ters bir düz olarak lastik gibi başlanıyor. Her iki yüzünde de yüz ilmekler bir alt göze batılarak işleniyor. Kısa bir boşlukta eklemeye çalıştım, iyi anlatamamış olabilirim. Hepinize sevgiler gönderiyorum.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,dediğniz gibi farklı ip renginle yapılırsa çok daha kendini gösterir.sizlerin sayesinde bende örgümü geliştiriyorum,ben genelde örnek filan fazla bilmezdim artık sizin sayenizde öreniyorum,bu örneğide iyice inceledim ve öğrendim,teşekkür ederim.

ev perisi;) dedi ki...

Çok hoş ve de değişik olmuş gidcek ufaklığa şimdiden hayırlı olsun en güzel günlerde kullansın, nazlı teyzesinin de ellerine sağlık olsun...
muhabbetle...

Serra dedi ki...

ne guzel, gene birseyler yapmaya vakit ve guc bulduguna gore kisin agirligini ustunden attin ve orada havalar duzeliyor demektir. bende o agirligin en siddetli donemini geciriyorum herhalde. Elim hicbir seye varmiyor, yarimlar duruyor.
Boyle hediye yapacak kimsem olsa, belki ben de bir heves birseyler ortaya cikaririm.
Eline saglik.

Admin dedi ki...

CANIM HEPSIDE COK GUZEL OLMUSLAR ELLERINE SAGLIK, KULLANACAK OLAN MUTLU SGLIKLI GUNLERDE GIYSIN.
BENDE SANA SELAM VE SEVGILER GONDERIYORUM COK UZAKLARDAN...

Adsız dedi ki...

hoş ve farklı bir çalışma olmuş. ama dediğiniz gibi anlatım biraz daha detaylı olabilirdi. Arzu ederseniz link değişimi yapabiliriz