8 Ağustos 2007

Antep Ajuru Örtü




Yukarıda gördüğünüz örtü Antep ajuru tekniği ile yapılmış bir örtüdür. Tekniğin açıklamasını aşağıda kısaca bulacaksınız. Zor olduğu kadar eşsiz bir iş. Mutlaka bir eğitmen tarafından öğretilmeli. Tek başına denemeyle başarılabilecek gibi değil. Verilen emeğe değecek kadar şık ve asil duruyor. Ben göz zevkimi tatmin etmek için buraya ekledim. Yapabilenlere sabır ve gözlerine kuvvet diliyorum.



Antep İşi, Antep Ajuru olarak bilinen bu teknik dokumanın en ve boy iplikleri çekilerek ya da kesilerek yapılan bir grup iğne, Antep'te yaygın bir biçimde hâlâ uygulandığı için, Antep işi adıyla bilinmektedir. Oysa delik işi, Silifke işi, Ermenek işi ve sökme vb. gibi isimlerle de bilinmekte ve Antep dışında da uygulanmaktadır. Bu grup iğne ya dokumanın ipliği çekilerek ya da dokumanın belli bir ünitesi kesilerek ve çekilen ya da kesilen iplikler yer yer başka ipliklerle dolanarak, bağlanarak, sarılarak yapılır. Genellikle yer yer delikli tentene başka bir deyişle kumaş ve dantel görünümü veren bileşimlerin sergilendiği bu iğneler süslemenin bezendiği biçime göre sıçan dişi, kumru gözü, mercimek vb. gibi adlandırılırlar. Türk işlemelerinde, Antep yöresi, beyaz ipek üzerine, beyaz ipek iplikle, yapılan süslemeleriyle tipiktir. Bu süslemelerde iplik çekilmeyen ünitelerde üçgen susmalar örtü yüzeylerinde ilgi çekmektedir.

8 yorum:

Rengarenk dantel dedi ki...

nazlıcım hakikaten harika böyel bi parçam olsa değil kullanmak bakmaya kıyamam. işleyende mükemmel yapmış ellerine gözlerine sağlık. sanada ayrıca teşekkür çünki gözlerim hakikaten zevk aldı . bittim örneğe...

Adsız dedi ki...

sevgili nazlı hayırlı kandiller diliyorum. dualarımızın kabul olması dileği ile hoşcakal

one ben bir sey dedi ki...

Nazlışım ,
merhabalar,
hayırlı kandiller diliyorum,..
Not:Yorumlara onay getirdim çünkü sen tatildeyken bazı olumsuzluklar yaşandı... benim gelen yorumlarıma bilemediğimiz bir arkadaş karşı yorum yazdı...silmedim yorumlarımda mevcut ... ama bunun mac-ghille bir ilgisi yok onu son derece sevimli buluyorum ,yazılan yorumlar hakaret içermedikçe yayınlarım ...yorumlara bir süreliğine onay getirdim biliyorsun internete kısıtlı girebiliyorum.
Sevgilerimle çok öpüyorum
Not:Yahu adana yayla gibi evler klima bankalar klima işyerleri klima hehehe şikayete gerek yok
Not :Kaburgamı ezmişim blok uygulandı şimdi dinleniyorum allahımmm böyle bir ağrı yok ....

akçahan dedi ki...

Nazlıcığım bu Antep işi, Maraş işi pek zor ama bir o kadar da güzel işler, esasında eserler.

Kandilin mübarek olsun. Teyzeme de selamlar.

Adsız dedi ki...

GUL BAHCESINE GIRENLER GUL OLMASALAR DA GUL KOKARLAR. KAINATIN EN GUZEL GULUNUN KOKUSUNUN UZERINIZDE OLMASI TEMENNISIYLE. MİRAC GECENİZ KUTLU OLSUN. HAYIRLI CUMALAR.

Adsız dedi ki...

GUL BAHCESINE GIRENLER GUL OLMASALAR DA GUL KOKARLAR. KAINATIN EN GUZEL GULUNUN KOKUSUNUN UZERINIZDE OLMASI TEMENNISIYLE. MİRAC GECENİZ KUTLU OLSUN. HAYIRLI CUMALAR.

Admin dedi ki...

Nazli'cigim mutlu kandiller dilerim.
paylastigin ornege bayildim, harika bir sey. En kisa zamanda bunu ogrenmeyi arastiracagim. Saglikli ve mutlu bir haftasonu dilerim canim, sevgilerimle...

Rupinder dedi ki...

Sirket 1996 yilinda Rotor Iplik Makineleri üzerine pamuk ipligi üretimi için kurulmustur. Bitki Dera Bassi at Chandigarh yakin Pencap eyaletinde bulunmaktadir.

Rejenere Iplikler