2 Mart 2007

Örgü Bahane, Patik Şahane










Örgü bahane Patik şahane diyerek başlayayım. Asıl amacım iyi bir hafta sonu dilemek, patik, yelek bahane. Daha önce bahsettiğim gibi bu aralar doğmamış bebeklere yaptığım şeyleri paylaşmak istedim.



Patik bilinen bir model, ipliğin kalınlığına göre 31 veya 41 sayı ile başlanıyor, tam ortadaki ilmeğin sağından ve solundan ön sıralarda 1'er göz artırılıyor sonra bu arttırılan gözler yine ön sıralarda kesilerek patik formu oluşturuluyor. İstediğiniz her deseni çalışabilirsiniz.



Yelek ise 68 ilmek başlanarak boyun kısmı örüldükten sonra 12x2= ön, 12x2= kollar,20 ilmek arka olarak ayrılarak, ön yüzünde kollarda sağdan ve soldan 1'er artırılarak (12 kez) göğüse kadar çalışılıyor. Yeterli seviyeye geldiğinde kollar ayrılarak kesiliyor ve beden ilmekleri birleştirilerek eteğe kadar işleniyor.



Daha önce hiç yakadan başlanan bebek giysisi örmemiştim, zor olmadı, hepsi birden bittiği için de pratik geldi bana. Bu aralar bu konuda o kadar aç gözlüyüm ki sormayın. Bütün patik modellerini, yeleklerini denemek istiyorum. Netten beğendiklerimi topladım, arşive yerleştirdim. Hele bir tanesi var ki (fotoğrafı aşağıda) bayılıyorum, yapabilirmiyim acaba? Denemekten başka çarem yok:)))



Hepinize çok iyi bir hafta sonu diliyorum, mümkün olduğunca dışarı atın kendinizi, güneşin mutluluk hormonu ürettiği bir gerçek, mutlu olun, yüzünüz daima gülsün sevgili arkadaşlarım.



14 yorum:

Wizard dedi ki...

Nazlıcım eline saqğlık ptikler çok şirin olmuş ama anlayamadığım kısım tam ortadaki ilmeğin sağ ve solundan kaç ilek artırııyor ve nası l kesiliyor birazz daha detay verebilir misşn tşk ler
Funda

http://funmak.blogcu.com/

NuR dedi ki...

Sevgili Nazlım,
Çok şeker olmuşlar, bebeklerin kendileri gibi giysileride çok sempatik. Örmek de çok keyifliymiş, unutmuşum ben de. Ben de sana mutlu bir hafta sonu diliyor, teyzemi ve seni öpüyorum, sevgiyle kalın

NAZLICA dedi ki...

Funda tabanda tam ortadaki ilmeğin sağından ve solundan 6'şar olmak üzere 12 ilmek elde ediyoruz. Ortadaki ilmekle 13 olan bu sayıyı taban kenarındaki fıstık örgüyü ve üzerindeki haroşayı tamamladıktan sonra patiğe kaç ilmek başladıysan onu dikkate alarak (örneğin 41 başladıysan her iki yanda 20 ilmek+13ilmek arttırılan olmak üzere toplam 54 göz olacak şişte) örgünün ön yüzünde 33 ilmek işleyip son ilmekte birsonraki ilmekle beraber alıyorsun (kesmiş oluyorsun) ve oradan geri dönüp arka sıradan yine 13.ilmekte bir sonraki ilmekle beraber alıp böyle devam ediyor ve burun oluşturuyorsun. Burun bitince çorap kısmını başlıyorsun. Aslında çok kolay ama ben anlatamadım herhalde. Kolay gelsin canım.

Nur'um Bebek giysileri küçük olduğundan herhalde gerçekten çok şeker oluyorlar. Bu giysileri dışardan seviyorum, seni yerim ben diye:))) İçinde bebek olsalar ne yapacağım kimbilir.Ben de öpüyorum canım.

B5 dedi ki...

Ben böyle seyleri ne yazikki bilmiyorum. Patikler seker pasta süsü gibi olmus, ellerinize saglik :)

ev perisi;) dedi ki...

Nazlıcığım biliyosun benim bebişte henüz doğmadı;))
Ellerine sağlık güle güle kullansınlar sevgili minikler...
muhabbetle canım!

Adsız dedi ki...

sevgili nazlı nasılsın patikler pek şirin, pek sevimli. sana güzel hafta sonu diliyorum hoşca kal

Serra dedi ki...

O patiklerin pamuk sker gibi minicik cicekleri hos gosteriyor. Yoksa tigla yapildigindan senin yaptiklarin kadar kullanisli olmaz gibi geliyor bana. Ben orgu patiklari daha begendim dogrusu. Onlara yapsan minik cicekler? Iyi haftasonlari dilerim. Pazartesi gorusmek uzere. Resmen aliskanlik yapti, sanki is gibi Cumadan izin aliyoruz hepimiz, haftabasi herkes geri donuyor. Cok alistim blog dostlarima.

Serra dedi ki...

O patiklerin pamuk sker gibi minicik cicekleri hos gosteriyor. Yoksa tigla yapildigindan senin yaptiklarin kadar kullanisli olmaz gibi geliyor bana. Ben orgu patiklari daha begendim dogrusu. Onlara yapsan minik cicekler? Iyi haftasonlari dilerim. Pazartesi gorusmek uzere. Resmen aliskanlik yapti, sanki is gibi Cumadan izin aliyoruz hepimiz, haftabasi herkes geri donuyor. Cok alistim blog dostlarima.

Sanem dedi ki...

Minik cizme gibiler sanki, cok tatlilar.. Ellerine saglik.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Nazlım,
Çok ama çok şirin olmuş patiklerin,
ellerine sağlık.
Sana ve anneciğine güzel bir haftasonu geçirmenizi diliyorum
Sevgi ve sağlıkla kalın.

Adsız dedi ki...

Nazlıcım çok güzel olmuş ikiside ,güzel bir hafta sonu dilerim canım...

Admin dedi ki...

Sevgili Nazlicim, cok guzel olmuslar, ellerine saglik, yelek cok guzel cikmis elinden, saglicakla kalin, sevgiler.

Adsız dedi ki...

NAZLI'CIĞIM BENCE İKİSİ DE ŞAHANE.BU BÜTÜN ÖRÜLEN YELEKLERDEN HİÇ DENEMEDİM.ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.İYİ PAZARLAR
BEYHAN

one ben bir sey dedi ki...

Nazlışım ,
herşeyin küçüğü güzel bayıldım bunlara ve bebek olmak istedim birden
sevgilerimle