13 Nisan 2006

Sabrinisa

Kategori:Nakış Yukarıdaki fotoğraflarda Sevgili Leman'ın engin sabrı ile ortaya çıkardığı Antep Ajuru tekniği ile yapılmış örtünün ortası ve kenar nakışı bulunmakta. İlk bakışta dantel ile kumaşın birleşiminden oluşmuş bir örtü gibi gözüküyor, ben de öyle sanmıştım. Antep Ajuru denilen bir teknikle yapıldığını Leman'dan öğrendim. Oldukça zor ve sabır isteyen bir çalışma. Bunun için de Sabrinisa adını uygun gördüm. Ben çok beğendim, yaparmısın diye soracak olursanız, denemeye bile cesaret edemem derim. Neden mi? Aşağıda tekniğin açıklamaları var. Okuduğunuzda çok zor olduğunu göreceksiniz. Lemanı buradan sabrı ve titizliği için tebrik ediyor ve başarılar diliyorum. Antep İşi, Antep Ajuru olarak bilinen bu teknik dokumanın en ve boy iplikleri çekilerek ya da kesilerek yapılan bir grup iğne, Antep'te yaygın bir biçimde hâlâ uygulandığı için, Antep işi adıyla bilinmektedir. Oysa delik işi, Silifke işi, Ermenek işi ve sökme vb. gibi isimlerle de bilinmekte ve Antep dışında da uygulanmaktadır. Bu grup iğne ya dokumanın ipliği çekilerek ya da dokumanın belli bir ünitesi kesilerek ve çekilen ya da kesilen iplikler yer yer başka ipliklerle dolanarak, bağlanarak, sarılarak yapılır. Genellikle yer yer delikli tentene başka bir deyişle kumaş ve dantel görünümü veren bileşimlerin sergilendiği bu iğneler süslemenin bezendiği biçime göre sıçan dişi, kumru gözü, mercimek vb. gibi adlandırılırlar. Türk işlemelerinde, Antep yöresi, beyaz ipek üzerine, beyaz ipek iplikle, yapılan süslemeleriyle tipiktir. Bu süslemelerde iplik çekilmeyen ünitelerde üçgen susmalar örtü yüzeylerinde ilgi çekmektedir.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Adi gibi sabirlik bir ismis.Allah yapacak olanlar sabir versin...

Adsız dedi ki...

Çok emekli bir işe benziyor lemanın ellerine sağlık.Sevgiler:)

manolya dedi ki...

Aman diyorum, baska birsey diyemiyorum. Harika ama çok zor.
Sevgiler

Serra dedi ki...

Cok emekli bir is, bu isin benzerini Macarlar ve Bosnaklar da yapiyor. Genelde her yorenin cok kullandigi sekiller var galiba, kilim hali ormek gibi. Leman'in eline saglik. Cok guzel isler yapiyor.

ev perisi;) dedi ki...

Leman hanımın ellerine sağlık...
Doğrusu hakikaten de bir kadının sabrını yansıtmakta; isim tabiri caizse cuk oturmuş!
Huzurlu hafta sonları Adana'ya sevgiler...

Serpilce dedi ki...

Büyük bir emek ve saabır isteyen bir iş
ama sonuç tek kelimeyle harika.
Leman hanımın ellerine ve aynı zamanda da gözlerine sağlık.İyi günlerde kullansın.
Sevgiler.

one ben bir sey dedi ki...

nazlış problem yok bloggera giremedim iyi hafta sonları

nagice dedi ki...

inanılmaz güzel .ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Leman hanımın eline sağlık,çok titiz bir çalışma bu emeğine sağlık!

Adsız dedi ki...

Gerçekten emek ve yürek isteyen bir çalışma...Annem yapardı eskiden onu anımsattı bana..

Selam ve sevgiler