14 Mart 2007

Dantel Avize



Günümüzde insanlar yaşamlarının çoğunu içinde geçirdikleri evlerinin rahat, kullanışlı ve güzel olmasını isteyerek kendilerine özgü ortamlar yaratmaktadırlar. Yaşadıkları yerde düzenleme yaparken, yerleştirilen temel bir eşyanın kullanışlı olması, görsel olarak güzel görünmesi ve süslenmesi ile birlikte ortama canlılık katacak fonksiyonel ve dekoratif özellikte aksesuarlar ilave etmektedirler.


Zaman içerisinde beğenilerimize göre tarzlarımız oluşur ve "kendimize özel" evler, mekanlar oluştururuz. Ben de, beni yansıtan "kendime özel" bir ev oluşturdum, çok kolay olmadı tabi. Gelen misafirimin tavana bakıp "aaa avizen yokmu" deyişini hala unutmuyorum. Hiç alınmadım aslında çünkü kendi çalışmalarım ve çabam neticesinde bir ev yaratmaya çalışıyordum ve herşeyi aciliyet sırasına göre temin etmem gerekti. Ayrıca ayaklı lamba kullanmayı seviyordum, avizenin aciliyeti yoktu. Yıllar aldı tabi birçok şeye sahip olmam. 15 yıl içerisinde 2 kez köklü değişiklik yaptım, hala da istiyorum. Eşyaları, aksesuarları aynı konumda uzun süre kullanamıyorum, değiştirmem yeni bir görünüş kazandırmam gerek. Öyle mutlu oluyorum. Tamamiyle ev yaşamını seven, gerek olmadıkça dışarı çıkmak istemeyen bir yapım var. Gerçekleştiremesem bile sürekli kafamda ev ile ilgili yeni projeler, dizaynlar, renkler var.



Bir avizeden geldiğim yere bakarmısınız:)) Fotoğraftaki avizeyi çok sevdim, hazır böyle birşeye ihtiyacım varken değerlendireyim diyorum. Diyorum da pek kolay olmayacak gibi gözüküyor. Dantelini işlerim, kolasını da yaparım da... bu avize şeklini verecek telleri nasıl temin edeceğim ve yaptıracağım bunu bilemiyorum. Yine de denemekte fayda var değilmi, ne dersiniz. Denemeye değermi?

12 yorum:

Hesna dedi ki...

Nazlıcığım bu kadar becerikli bu kadar eve düşkün biri olarak eminim evin ördüğün danteller, örtüler, yastıklar ve herşeyinle sımcıcak çok güzeldir.Becerileri olupta evi için istediği şeyleri ören, diken insanlara hep hayran kalmışımdır.Ayrıca avize çok şık duruyor bence yapmaya değer.Sonucu merakla bekliyorum.

Hesna

Clariarte dedi ki...

Very beautiful
Kiss
Clarisse

Beyhan dedi ki...

Nazlı'cığım yazını okurken ev hayatına düşkünlüğümüzün ne kadar benzediğini fark ettim.Günlerce evden çıkmadan gayet mutlu yaşayabilirim.3 gün üst üste dışarıya çıkmak zorunda olsam evimi özlerim.Keşke senin gibi komşularım olsaydı:(
Bizim böyle tellere ihtiyacımız olduğunda endüstri meslek lisesi,metal işleri bölümünde öğretmenlik yapan eniştemiz imdadımıza yetişir.Aklında olsun canım,dantelini ördükten sonra,ölçüler kesinleşir,tanıdık birini bulabilirsen yaptırabilirsin belki.
Hoşçakal...

Admin dedi ki...

Merhaba Nazli'cim, yazin cok hos hatta gulumsedim cunki benimde basima geldi bu evime gelenlerin avizen yokmu diye sormalari, halbuki ben bilerek avize yerlerini iptal ettirmistim, cunki ayakli lambalari, sehpa uzerinde abajurlarla aydinlatmalari tercih ediyorum,ornekte cok guzel canim ben kendi evimdeki abajura biraz bol bir model uygulayip kurdele ile buzmustum, ama sen bunu alip bir avizeciye gidip sorabilirsin, bazi avizeciler siparis aliyorlar, cok uzun oldu yav, kusura bakma, sevgilerimle canim...

Adsız dedi ki...

Bu tip avize örnekleri görmüştüm ama pek hoş olmamışlardı,bunun modeli çok güzelmiş Nazlıcım,inşallah malzem bulup yaparsın bizde merakla bekliyoruz sonucu...öptüm canım.

NuR dedi ki...

Sevgili Nazlım,
Sen de benim gibi ev kedisisin canım. Ya "evim evim güzel evim" Allah evimizden yurdumuzdan ayırmasın.... Ben de yazlığa böyle bir avize ördümdü, hoş duruyor. canım istanbuldaki yapı marketlerde bu tür avizeler satılıyor, iskeleti yani, sen avize iste, burdan ben yollarım canım. Senin daha güzelini yapacağını biliyorum, çok marifetlisin, hem de iş kadını
Canım seni öpüyorum
Sevgiyle kal

akçahan dedi ki...

Çok zarif ve hoş, teşekkürler Nazlıcığım paylaşım için. Senin daha güzelini yapacağından ben de eminim, seni çok seviyorum arkadaşım!

one ben bir sey dedi ki...

Nazlışım,
Surprise surprise istediğin tellerden bende var seve seve sana verebilirim .Get in touch :) sevgilerimle

one ben bir sey dedi ki...

Nazlışım,
bence iskelete göre örsen daha iyi ve garantili olmazmı

Adsız dedi ki...

sevgili nazlı avizenin senin elinden çıktıktan sonra muhteşem olacağına eminim. denemeye değmezmi. kolay gelsin sevgiler

Tuhfe dedi ki...

Bende de var o iskeletten gondereyim diyecektim ama Candan benden once davranmis! Nasil bir sey cikacak bekliyorum. Ayrica beni anlatiyormussun gibi geldi biraz :)

Sevgilerimle.

Tuhfe dedi ki...

Bende de var o iskeletten gondereyim diyecektim ama Candan benden once davranmis! Nasil bir sey cikacak bekliyorum. Ayrica beni anlatiyormussun gibi geldi biraz :)

Sevgilerimle.